Artificial intelligence is verbluffend en wordt elke dag beter. Maar het is niet in alle gevallen zaligmakend. Voorbij de hype zijn er de kritische kanttekeningen. Veel daarvan neem ik weg met Botcopy en Hotcopy. Wat blijft, is de bezorgdheid over dataveiligheid, auteursrechten en eigendom én het hoge energieverbruik. Humancopy biedt het menselijk alternatief dat al deze zorgen in één keer oplost: 100% AI-vrije copywriting.
Steeds meer uitgevers en merken vermijden AI voor gevoelige of waardevolle content. Ze willen niet dat hun originele materiaal in AI-modellen lekt of opnieuw wordt gebruikt. Om intellectueel eigendom en kwaliteit te waarborgen, heeft de New York Times journalisten én freelancers zelfs verboden generatieve AI te gebruiken voor hoogwaardige content, zoals opinies en interviews.
Humancopy houdt alle input uit jouw merkstrategische sessies weg bij AI en ontwikkelt copy van het allerhoogste niveau. Geen robots, geen drama.
Het voorwoord van de directie, de medewerkers aan het woord, een testimonial van een klant, een achtergrondartikel over de cultuur van je organisatie. Dit zijn de verhalen die om een goed gesprek vragen. Een senior copywriter met 25+ jaar bedrijfsjournalistieke ervaring praat nét even anders dan een chatbot. Humancopy leest en leeft zich in, luistert tussen de regels door, vraagt verder en haalt de échte nuance boven tafel. Minstens zo belangrijk: ik weet wat je met een artikel wilt bereiken en schrijf daar doelgericht naartoe.
Veel generatieve AI-tools gebruiken input voor training. Dit is een reëel risico voor privacygevoelige, concurrentiegevoelige of gepatenteerde info. Humancopy werkt zonder AI en maakt het zo veilig als jij wilt. Desgewenst werk ik volledig off-grid op een computer zónder internetverbinding en lever ik de documenten persoonlijk aan op een encrypted usb-stick. Zo is je non-disclosure project of veelbelovende start-up maximaal safe. Samen kijken we wat er nodig is. Ik werk veel samen met digital, communicatie- en brandingbureaus, waarbij ik op elk moment in een merktraject kan aanschuiven. Als zelfstandig merkstrateeg help ik bedrijven op praktische wijze aan een nieuwe merkstrategie. Met behulp van de Hotcopy merksprint van 4 uur haal ik alle inzichten op die nodig zijn voor een aangescherpte merkstrategie, inclusief een brand story en eerste creatieve doorvertaling.
AI-datacenters verbruiken enorme hoeveelheden water en energie voor koeling en servercapaciteit. Veel bedrijven onderschatten nog hóe groot de indirecte voetafdruk van AI-tools eigenlijk is. Terwijl duurzame merken worstelen met het risico op reputatieschade, biedt Humancopy nu al een toekomstbestendige oplossing. Zónder AI, mét een laptop op zonne-energie is Humancopy jouw energieneutrale communicatiepartner.