Scherp, creatief en merkgedreven

Veel ingezet voor:

  • merkstrategie en employer branding
  • creatieve copy, campagnes, en concepten
  • redactionele producties en storytelling

Senior copywriter en merkstrateeg op afroep

Wat hebben verse broodjes, badkamers, roulettetafels, slimme thermostaten, online juristen en waterstofauto’s met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal enorm blij met Hotcopy. Dat hoef je niet van mij aan te nemen. Vertel me wat jij doet en ik geef je het 06-nummer van iemand die in jouw markt actief is en iets enthousiasts over Hotcopy te zeggen heeft.

Na ruim 25 jaar durf ik dat best te beloven.

Hotcopy is ideaal als je:

een reclamebureau bent op zoek naar een creatieve boost in je team
een branding bureau bent op zoek naar een merkstrategische copywriter
een digital bureau op zoek naar een creatieve merkstrateeg voor branding vraagstukken
een organisatie bent op zoek naar scherpe teksten of een creatief klankbord
een organisatie die medewerkers, klanten of directie op journalistiek niveau wil laten interviewen

Durf je eigenlijk nog wel?

Iedereen is zó druk met contentcreatie, dat het belangrijkste vaak wordt vergeten: opvallen. Veel communicatie draait vandaag vooral om kanalen vullen in plaats van hoofden laten draaien. Prima hoor, dat algoritme van LinkedIn pleasen. Maar soms wil je ook gewoon knallen of schuren of

schreeuwen of fluisteren. Alles behalve het moeras aan veilige, middle-of-the-road, goed-niet-geweldige boodschappen. Heb jij nog het lef om het vuur eens goed te laten opstoken door Hotcopy?

Strategische copywriter of schrijvende merkstrateeg?

Mijn kracht is dat ik direct de essentie haal uit een gesprek of briefing. Ik vind snel een creatieve insteek of invalshoek om op verder te gaan. De afgelopen 15 jaar ben ik vooral actief geweest in merktrajecten, omdat daar mijn grootste kracht ligt. Van naamconcepten voor een nieuw product tot de herpositionering van een bestaande onderneming…werken aan de essentie van een merk is het mooiste wat er is. Waar vaak een gat valt tussen de strategie en de creatieve doorvertaling blijf ik betrokken tot het nieuwe merk helemaal staat. Met website, campagnes en content allemaal in dezelfde brand voice uitgeschreven (al dan niet met de hulp van Botcopy).

Beschikbaar voor bureaus en bedrijven

Ik werk veel samen met digital, communicatie- en brandingbureaus, waarbij ik op elk moment in een merktraject kan aanschuiven. Als zelfstandig merkstrateeg help ik bedrijven op praktische wijze aan een nieuwe merkstrategie. Met behulp van de Hotcopy merksprint van 4 uur haal ik alle inzichten op die nodig zijn voor een aangescherpte merkstrategie, inclusief een brand story en eerste creatieve doorvertaling.

Wat kost het?

Dit zijn mijn vaste prijzen voor veelvoorkomende opdrachten. Dat is duidelijk voor jou en eerlijk voor mij.

Merkontwikkeling

Inclusief: merksprint (4 uur), merkstrategie, uitgewerkt merkverhaal + merkbelofte en eerste creatieve doorvertaling richting campagnes en content.

Ik werk samen met diverse brand designers om ook jevisuele identiteit te ontwikkelen. Informeer naar de mogelijkheden.

4.500
EVP – employer branding

Ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk, inclusief employer brandsprint (3 uur), uitgewerkte employer value proposition (EVP),  employer brand story en eerste creatieve doorvertaling richting campagnes en content.

3.000
Naamconcepten

Diverse naamvoorstellen, voorzien van een rationale, inclusief check op gebruik binnen jouw branche en beschikbaarheid url’s.

2.000
Pay-off / merkbelofte

De merkessentie verwoord in een krachtige, onderscheidende pay-off die het merk kracht bijzet en langdurig gebruikt kan worden

1.750
Campagneconcept

Ontwikkeling van een middelenvrij communicatieconcept met voldoende breedte voor diverse doelgroepen en media

2.000
Interview + uitwerking

Gesprek op locatie en uitwerking tot een redactioneel artikel of blog van 650 woorden. Meer gesprekken, minder woorden? We komen altijd uit de kosten.

750
Losse tekst- en conceptopdrachten

Wat kost een social media jaarkalender? Een advertorial in een vakblad? Een script voor een interne video? In overleg komen we daar altijd uit.

in overleg
As a service - maandelijkse retainer

Veel bureaus zien hun budgetten krimpen als gevolg van AI. Ze hebben simpelweg geen geld meer om een freelance copywriter op het hele project te laten meewerken. De oplossing is een maandelijkse retainer. We spreken dan bijvoorbeeld 20 uur af voor € 2.000 per maand. Zo beschik je altijd over een vast aantal uren concept of copy, die je niet meer op je projecten hoeft te schrijven. Je zet de uren ze in, zodra ze van meerwaarde zijn. Meedenken met een concept, copy aanscherpen, pay-off bedenken… Uren over? Dan ontwikkel ik een BrandGPT voor je beste klanten of creëer ik content voor je eigen bureau.

En hoe zit het nou met AI?

Ik gebruik AI om te brainstormen, klankborden, input te analyseren, gespreksverslagen te maken, tekst te checken en 1001 andere toepassingen. Waar AI nu nog vreselijk tekortschiet is in creatieve copy, naamconcepten, pay-offs, kopregels, menselijke interviews, merk- en campagneontwikkeling. Heel fijn dus dat binnen Hotcopy mens en machine zo goed samenwerken.

Desgewenst inclusief AI logfile

Steeds meer opdrachtgevers hebben specifieke richtlijnen over de toepassing van AI. Hier kan ik altijd aan voldoen. Wil je bijvoorbeeld precies weten hoe ik AI inzet? Dan lever ik de teksten desgewenst op inclusief inclusief de complete chat-historie, inclusief alle gebruikte prompts en bronnen.