Wat hebben verse broodjes, badkamers, roulettetafels, slimme thermostaten, online juristen en waterstofauto’s met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal enorm blij met Hotcopy. Dat hoef je niet van mij aan te nemen. Vertel me wat jij doet en ik geef je het 06-nummer van iemand die in jouw markt actief is en iets enthousiasts over Hotcopy te zeggen heeft.
Na ruim 25 jaar durf ik dat best te beloven.
Iedereen is zó druk met contentcreatie, dat het belangrijkste vaak wordt vergeten: opvallen. Veel communicatie draait vandaag vooral om kanalen vullen in plaats van hoofden laten draaien. Prima hoor, dat algoritme van LinkedIn pleasen. Maar soms wil je ook gewoon knallen of schuren of
schreeuwen of fluisteren. Alles behalve het moeras aan veilige, middle-of-the-road, goed-niet-geweldige boodschappen. Heb jij nog het lef om het vuur eens goed te laten opstoken door Hotcopy?
Mijn kracht is dat ik direct de essentie haal uit een gesprek of briefing. Ik vind snel een creatieve insteek of invalshoek om op verder te gaan. De afgelopen 15 jaar ben ik vooral actief geweest in merktrajecten, omdat daar mijn grootste kracht ligt. Van naamconcepten voor een nieuw product tot de herpositionering van een bestaande onderneming…werken aan de essentie van een merk is het mooiste wat er is. Waar vaak een gat valt tussen de strategie en de creatieve doorvertaling blijf ik betrokken tot het nieuwe merk helemaal staat. Met website, campagnes en content allemaal in dezelfde brand voice uitgeschreven (al dan niet met de hulp van Botcopy).
Ik werk veel samen met digital, communicatie- en brandingbureaus, waarbij ik op elk moment in een merktraject kan aanschuiven. Als zelfstandig merkstrateeg help ik bedrijven op praktische wijze aan een nieuwe merkstrategie. Met behulp van de Hotcopy merksprint van 4 uur haal ik alle inzichten op die nodig zijn voor een aangescherpte merkstrategie, inclusief een brand story en eerste creatieve doorvertaling.
Dit zijn mijn vaste prijzen voor veelvoorkomende opdrachten. Dat is duidelijk voor jou en eerlijk voor mij.
Inclusief: merksprint (4 uur), merkstrategie, uitgewerkt merkverhaal + merkbelofte en eerste creatieve doorvertaling richting campagnes en content.
Ik werk samen met diverse brand designers om ook jevisuele identiteit te ontwikkelen. Informeer naar de mogelijkheden.
Ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk, inclusief employer brandsprint (3 uur), uitgewerkte employer value proposition (EVP), employer brand story en eerste creatieve doorvertaling richting campagnes en content.
Diverse naamvoorstellen, voorzien van een rationale, inclusief check op gebruik binnen jouw branche en beschikbaarheid url’s.
De merkessentie verwoord in een krachtige, onderscheidende pay-off die het merk kracht bijzet en langdurig gebruikt kan worden
Ontwikkeling van een middelenvrij communicatieconcept met voldoende breedte voor diverse doelgroepen en media
Gesprek op locatie en uitwerking tot een redactioneel artikel of blog van 650 woorden. Meer gesprekken, minder woorden? We komen altijd uit de kosten.
Wat kost een social media jaarkalender? Een advertorial in een vakblad? Een script voor een interne video? In overleg komen we daar altijd uit.
Ik gebruik AI om te brainstormen, klankborden, input te analyseren, gespreksverslagen te maken, tekst te checken en 1001 andere toepassingen. Waar AI nu nog vreselijk tekortschiet is in creatieve copy, naamconcepten, pay-offs, kopregels, menselijke interviews, merk- en campagneontwikkeling. Heel fijn dus dat binnen Hotcopy mens en machine zo goed samenwerken.
Steeds meer opdrachtgevers hebben specifieke richtlijnen over de toepassing van AI. Hier kan ik altijd aan voldoen. Wil je bijvoorbeeld precies weten hoe ik AI inzet? Dan lever ik de teksten desgewenst op inclusief inclusief de complete chat-historie, inclusief alle gebruikte prompts en bronnen.